کد خبر 1643526
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶

به گزارش مشرق،انصاری در توئیتی نوشت:

پوتین به آمریکا و ناتو هشدار داده تحویل موشک های دور برد به اوکراین را ورود رسمی آنها به جنگ با روسیه تلقی خواهد کرد. پس از این پیام بود که وزیر خارجه اوکراین خطاب به غربی ها گفت نترسید زیرا پوتین بلوف میزند؛ در آمریکا اما دو دیدگاه متفاوت وجود دارد؛ دسته ای که آنتونی بلینکن وزیر خارجه جزو آن است معتقد است باید چنین سلاحی را در اختیار اوکراین گذاشت؛ اما گروهی که لوید آستین وزیر ‌دفاع در آن قرار دارد این کار را بازی با آتش میداند.

آنها مطمئن نیستند که پوتین بلوف زده باشد، و از آنجا که اگر بلوفی در کار نباشد ممکن است با پاسخ روسیه مواجه شوند، و پاسخ روسیه احتمالا منجر به بروز جنگ جهانی و یا تقابل هسته ای میگردد، نمیشود با آتش بازی کرد.

تا این لحظه ظاهرا زور وزیر دفاع با توجه به تخصص نظامی و ارزیابی های امنیتی بر وزیر خارجه چربیده و باعث شده تا بایدن تصمیم عجولانه ای نگیرد. جنگ دو قدرت هسته ای بسیار خطرناک ارزیابی میشود و عقلای طرفین تلاش میکنند این اتفاق نیفتد؛ خصوصا آنکه روسها قابلیت آن را دارند که مستقیما خاک آمریکا را هدف قرار دهند؛ هم به لحاظ جنگ افزارهای پیشرفته و هم به دلیل نزدیکی مرزهای شرقی روسیه با خاک ایالات متحده آمریکا.

آیا پوتین بلوف میزند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس